onsdag 24 februari 2010

Tillbaka i Buenos Aires



















Nu har jag varit ute och akt buss igen. Forsta etappen tog mig till Mendoza, huvudstaden i vindistriktet dar jag mycket riktigt mest at stek och drack vin. Jag slog mig ihop med Celine, en belgisk tjej forsta dagen, och lyckades aven springa pa Mattis och Snackan pa gatan helt ovantat men hur kul som helst. Dag tva agnades at paragliding. Det ar en mycket trevlig sysselsattning som gar ut pa att spanna fast sig i en gigantisk drake, springa utfor ett berg och hoppas att i stallet for att falla nerat sa ska denna sagda drake fanga en och ratt vad det ar sa flyger man som en fagel. Och ja, det funkade! Vi sprang, det gick nedat, uppat och sen runt runt sa man belv alldeles illamaende och lycklig pa samma gang. Det enda man hor ar hojdmatarens pip som berattar om man gar uppat eller nedat, lite fladder i draken och linorna annars ingenting. Mycket maktigt! Hade varit annu battre med en annan utsikt, det var lite disigt och bara sma berg och ett oljeraffineri men fortfarande, vi flog!!!

Nasta dag skulle hastarna provas, och det blev tyvarr lite av en besvikelse. Har har man sett den ena hasten tjusigare an den andra langs vagarna, sa hamnar man pa en gard med ganska dryga hastar och med en guide som inte kunde rida.. Sa det blev en langsam tur men det var fortfarande mysigt att sitta pa hastryggen igen.

Nu var det dags att flytta vidare, en 36 timmarsbuss skulle ta mig och Celine till Argentinas huvudattraktion, vattenfallen i Iguazu. Det ar ungefar 300 vattenfall, de flesta hoga och maktiga. Floden som de alla mynnar ut i sa smaningom utgor gransen mellan Argentina och Brasilien, det ar en bit ut i djungeln, varmt och luftfuktighet 100% men forvanansvart fa myggor och efter nagra duschar med en speedboat under nagra av fallen sa var man avkyld och glad igen. Saklart maktigt och ganska obeskrivbart sa som natur kan vara ibland, men fotona gor ett forsok i alla fall sa hall till godo!

7 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅHHHHHH! Jag var avundsjuk innan, men ingenting mot vad jag ä nu.. Paragliding (coolare än falskärm)!!! Bra jobbat Annelie!
Vist blir man kär i ljudet från variometern! Jag fortsätter att följa dig, kram!

Mamma sa...

Fantastiskt vackra och mäktiga bilder från vattenfallen! Para gliding bilderna vågade jag knappt titta på.Måste vara en mäktig känsla att "flyga".
Fortsätt njuta av livet som bara du kan.
Bamsekram mamma

Amelie sa...

Annelie, vad avis jag blir. Så himla vackert!
Hoppas du har det bra, saknar dig här hemma!
KRAMAR!!!

annelie sa...

haha jag antar att det ar jon som ar anonym, du maste prova paragliding :D helt klart nagot for dej!

mamma, jag tog med lite bilder pa djur till dej, vet ju att du uppskattar sant :P

och amelie, ak ut pa aventyr, det ar jatteroligt!

Anonym sa...

Hej Annelie det var skönt med en uppdatering av bloggen .. det går ju inte att jag inte vet var du är:)))) Jag har också provat paragliding men efter en båt:0) och det tyckte jag var häfftigt men det kan inte vara något mot det du provade.
Ha det så bra Kram Inga

Unknown sa...

Hallå! paragliding låter sjukt roligt! och trekkingen i förra inlägget verkar ju inte sämre!! hur ska du lyckas toppa detta nu då?! :P ha det bra!! kram

Lena sa...

Vilka bilder och vilka äventyr! Du har inte funderat på att bli reseledare sen? Ha det så bra. Kram faster Lena