fredag 19 mars 2010

Quilotoa loop

En tisdag morgon for snart tva veckor sedan hade jag fatt tillrackligt mycket sol i haret for att dra vidare. Det var dags for berg, vandring och urbefolkning. Forsta dagen var det marknad i Sacisili som tog upp hela byn, och dar kunde man kopa allt fran mat till pynt till djur.

Med start fran Latacunga tog vi bussen mot Isinlivi, en liten by bestaende av ca 100 personer, en llama och nagra asnor. har bodde vi en natt pa ett mysigt hostel och forderev den regniga eftermiddagen med att dricka te, florta med en llama ( har fortfarande inte sett nagon spotta!) och utbyta resehistorier. Jag reste nu tillsammans med Amber och James, ett par fran Australien/Nya Zeeland, varav James langsamt rest jorden runt i 8 ar nu, han hade en del historier att dela med sig av..


Fran Isinlivi var det en 6 timmars vandring till Chuchilan utan karta men det fanns en beskrivning i stil med: efter den stora stenen svang vanster pa en stig du inte kan se, om du efter ca 15 minuters vandring kan se en bro ar du pa ratt vag.. vi gick fel nagra ganger, men det var en rolig skattjakt!
Nasta dag kom vi till Quilotoa, en annan liten by som ligger vid kratern till en dod vulkan dar det bildats en liten sjo nere i kratern. Dar spenderade vi nagra dagar med olika vandringar och att bara hanga med urbefolkningen som bor dar.







Efter en vecka i dessa ode delar av bergen akte jag till Quito, bodde hos en polare fran spanskaskolan dar och bara hade det bra i nagra dagar, innan jag flog till Colombia dar jag ar nu! Fantasktiskt land, jag berattar mer senare :)


1 kommentar:

Amelie sa...

Saknar dig, kom hem så vi kan ha vinkvällar, äta chokladfondue och sjunga holding out for a hero med gafflarna som microfoner!!!
Ta hand om dig!
KRAM