lördag 13 september 2008

Skidor i Anderna ska det vara!

Nu ar vi i princip klara med Santiago och omradena omkring, men vilka dagar vi haft! Dagen efter vi landade var det den 11 september, vilket har i Santiago betyder demonstrationer, skottlossning och att folk branner dack och ar allmant jobbiga till minne av att Pinochet stortades om jag fatt det hela ratt for mig. I alla fall ar det en dalig dag att vara i just Santiago sa vi blev hamtade av varldens i sarklass mest forvirrade chauffor och akte mot snon nan time harifran. Det behovs nog inte manga ord for att beskriva dagen mer an stralande solsken med narmre 20 grader pa uteseveringen, detta till trots riktigt fin sno, en hel del tjusig offpist och grymma pistar med for den delen. Ni forstar nar ni ser bilderna, som vi just nu inte kan ladda upp. Som sagt, en dag att doda for. For latt avundsjuka sjalar rekommenderar jag att inte lasa nasta inlagg som da forhoppningsvis inkluderar bilder med tillhorande historier.

Idag var vi i Valparaiso och Vina del mar, vackert och tjusigt pa alla satt och vis men som sagt mer om det nar vi far med nagra bilder ocksa. Nu flyttar vi oss i alla fall norrut mot La Serena, och det gar inte att ringa oss for mobilen vill inte riktigt som vi vill. Vart storsta bekymmer just nu ar att mobilen faktiskt dott och att vi darfor aldrig vet vad klockan ar. Vi har funderat pa att kopa en vanlig klocka, vi far se om vi bahover det. Ett mycket viktigt och ytterst avgorande beslut berover alltsa fattas, vi har det verkligen inte latt!

2 kommentarer:

Världens bästa kusin sa...

ja, jag kan inte saga att jag längtar efter bilderna på skidåkningen.... men de låter som om det är en början på ett mycket najst äventyr!!!! vad händer sen , jag hoppas att du ska ut och dansa salsa för jag fick aldrig se bilder på de sist
puss o kram och hälsa kent från mig ( elin )

Anonym sa...

Hola mis amigos! Låter som att det går bra hittills! Skitåkningen låter rätt gött! då var det nästan t-shirt åkning som gällde? Erat hostel i Santiago låter oerhört mysigt! Något ni rekomenderar? :P
Tiene muy buena! Adiós! Hälsningar En ensam själ i helsingborg :P